donderdag 10 mei 2012

#11 – Mobiele apps & sites

25 jaar geleden (damn, ik word oud!) nog totaal ondenkbaar: iedereen een mobiele telefoon en de meesten dan ook nog met Internet-toegang! Wat is de ontwikkeling hard gegaan en dat gaat het nog steeds. En welke kant gaat het morgen op? Geen idee. De één zegt dat de PC's vervangen worden door tablets en smartphones, de ander heeft het al over Internet via je bril (Google Glasses). En wat als je nu geen bril wilt of lenzen hebt? We zullen zien wat het wordt...

Maar momenteel is de smartphone helemaal in en hebben we dagelijks ons werk er aan. Een smartphone met 16GB geheugen. Weet je wel hoeveel gegevens daar in kunnen zitten?!?!?!? Genoeg om een bos om te kappen als je alles uitgeprint wilt hebben. Dat is dus geen optie meer. En dan de vraag waar zit de data? Welke apps worden er gebruikt? Wat kun je met die apps? Dat zijn dan eigenlijk gelijk de dingen waarom ik een smartphone heb: ontdekken wat "men" er mee kan en welke mogelijkheden er in zitten voor de opsporing.

Welke apps nuttig zouden kunnen zijn voor ons werk? Dan denk ik voornamelijk aan informatievoorziening. En dan niet Twitter of iets dergelijks, maar een app waarmee we in onze systemen kunnen raadplegen. En dat dan ook nog veilig! Hmmm, dat wordt lastig... Toch worden er momenteel al dergelijke apps ontwikkeld als ik me niet vergis.


Groeten,

Hij die niet spoort!

1 opmerking:

  1. Klopt, via de smartphones v/d baas heb je een 'veilige' verbinding met het bedrijfsnetwerk. Daar wordt momenteel volop in ontwikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen